De snelste weg
naar de juiste zorg

Blijf jezelf, tel even tot 11

Bijna 1 op de 3 collega’s binnen onze organisatie kreeg het afgelopen jaar te maken met ongewenst gedrag van patiënten of hun naasten. Dat zijn situaties waarin zorgprofessionals zich onveilig voelden tijdens hun werk. Werk dat zij elke dag met hart en ziel doen voor de gezondheid van anderen.

We begrijpen dat mensen zich soms machteloos, bang of gefrustreerd voelen in kwetsbare zorgsituaties. Maar één ding moet glashelder zijn:
Agressie is nooit normaal. En nooit acceptabel.

Daarom sluiten wij ons als eerstelijnszorgorganisatie aan bij de landelijke campagne van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport:

Blijf jezelf: Tel even tot 11

Deze campagne roept op tot een simpel maar krachtig gebaar:
Sta even stil. Haal adem. Denk na.
Want één agressief moment kan een diepe en blijvende impact hebben – op een zorgverlener én op andere patiënten.

Wij kiezen voor veiligheid en respect

Wij zetten ons elke dag in voor een veilige en respectvolle omgeving voor iedereen in onze praktijken: medewerkers, patiënten en hun naasten.
We verwachten diezelfde houding terug.

Samen zorgen we beter – als we elkaar menselijk blijven behandelen.
Dus ook onze boodschap aan iedereen is: Tel even tot 11.

Over de campagne

"Blijf jezelf. Tel even tot 11." is een landelijke campagne van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport die aandacht vraagt voor het toenemende aantal incidenten van agressie en geweld in de zorg. Het doel: bewustwording, preventie en het beschermen van de mensen die voor ons zorgen.

Google Translate

De website wordt vertaald door Google Translate. De vertalingen zijn niet altijd correct.